Seria Dobrych Nawyków XIX – “Zimny Prysznic”

Witam Was.

Dzisiaj o nawyku, jakim jest branie zimnych pryszniców. Fakt jest taki, że aktualnie jestem chory i śmiem twierdzić, że to wina niebrania zimnych pryszniców każdego ranka. Od maja do połowy października każdego dnia rano brałem zimny prysznic i wydaję mi się, że to było przyczyną braku zachorowań.

Dodatkowo jestem osobą, która wstaje wcześnie rano i niestety nie piję kawy. Dlatego też potrzebuje innej formy pobudki, a zimny prysznic jest do tego idealny. Dzięki takiemu działaniu pierwsza część dnia jest bardzo efektywna. Testowałem to dość długo i muszę przyznać, że spełnia swoje zadanie.

Jakie są inne benefity płynące z brania zimnych kąpieli?

Po pierwsze jest to poprawa odporności i zwiększenie tolerancji na zimno. Dzięki temu zmniejsza się nasza podatność na choroby szczególnie w okresie jesienno-zimowym. Takie działanie może spowodować, że z czasem skręcicie trochę kaloryfery.

Po drugie zimne prysznice mają wpływ na kondycje Waszego układu krążenia. Mogą poprawić ogólna cyrkulacje krwi w organizmie, co może pomóc w zapobieganiu nadciśnienia i stwardnieniu tętnic.

Po trzecie bardzo dobrze wpływają na kondycje waszej skóry i włosów. W tym punkcie pewnie panie będą bardziej zadowolone, ale panowie tez coś znajdą dla siebie. Dzięki zimnej wodzie nasza skóra się ujędrnia. Dodatkowo, jeśli odchudzamy się intensywnie i nasza waga zmniejszyła się o parę kilogramów, to taki właśnie prysznic jest idealny, aby zniwelować nadmiar rozciągniętej skóry.

Zimne kąpiele świetnie wpływają na nastrój, mogą działać antydepresyjnie oraz przeciwstresowo. Ta metoda używana jest także przez psychologów, którzy pomagają w leczeniu stanów depresyjnych.

Zimna woda ma również bardzo dobry wpływ na regeneracje organizmu po wysiłku fizycznym. Dzięki takim działaniom możemy szybciej odzyskać maksimum potencjału naszych mięśni.

Najważniejszy z benefitów to fakt, że branie zimnych kąpieli poprawia naszą silną wolę. Co prawda na początku możemy mieć z tym bardzo duży problem, ale z czasem nasz mózg zakoduję informacje, że skoro udało się nam regularnie kąpać w zimnej wodzie, to nic innego nie będzie równie trudne.

Kilka sposobów, aby zacząć brać zimne prysznice:

Sposób Łatwy:
-Zacznij od ciepłej wody. Po kilku sekundach zacznij obniżać temperaturę. Dzięki takim zabiegom nie przeżyjesz szoku.

Sposób Trudny:
-Otwórz wodę, gdy słuchawka prysznica jest bezpośrednio nad Tobą. Jeśli najpierw polejesz nogi lub ręce, to Twój mózg będzie stawiał opory, aby Twoja ręka przesunęła się ze słuchawką nad głowę.

Sposób Bardzo Trudny:
-Zastąp zimne prysznice innymi czynnościami, może to być na przykład morsowanie. Znajdź w okolicy grupę, która uprawia ten rodzaj aktywności. Z kimś będzie Ci łatwiej zacząć.

Sposób Ekstremalnie Trudny:
-Nie ma takiego. Wszystko z powyższych na początku jest trudne, ale z czasem organizm się przyzwyczaja.

Zachęcam Was do brania zimnych pryszniców. Po pierwsze oszczędzicie na wodzie, ciepła jest droższa oraz czas brania zimnego prysznica jest dużo krótszy. Po drugie oszczędzicie na ogrzewaniu, z czasem Wasz organizm będzie potrzebował mniej ciepła. Trzecia rzeczą są wszystkie benefity wymienione w artykule.

Zachęcam Was do wzięcia udziału w 30-dniowym wyzwaniu. Każdego dnia zróbcie sobie zimny prysznic. Nie musi być to poranek, ale ważne, aby było to codziennie.

Please follow and like us:
error